En receptionists tankar del 4:
Telefonsamtal:
Maria: "Välkommen till Bokenäs du pratar med Maria."
Kille: "Öh, Hej.. Har ni några rum lediga inatt?"
Maria: "Nej, tyvärr så är vi fullbokade hela veckan."
Kille: "Attans.. vi ska köpa sommarstuga i Lysekilsområdet så vi ska upp dit idag och kolla på lite olika alternativ.. Men vi behöver någonstans att sova inatt. Vet du något annat bra hotell i närheten?"
Maria: "Ja... Det finns ju [ett antal olika campingar, vandrarhem och hotell i närheten rabblas upp]"
Kille: "Har du telefonnummret till dem?"
Maria: "Nja, det har jag inte. Men det hittar du säkert på deras hemsidor. Du kan ju googla "hotell i Uddevalla eller lysekilsområdet, annars kan du ringa 118118 och kolla om de har numren"
Kille: "Kan inte du kolla upp numren? Du sitter väll vid en dator?"
Maria: "Ja.. alltså ETT hotell kan jag väll kolla upp åt dig antar jag.."
*massa knapppande på datorn och hittande av hemsidor*
Maria: "okej.. nummret till dem är xxxx-xxxxxx"
Kille: "Vad bra! Du har inte möjlighet att ringa upp dem och boka ett rum åt mig där till ikväll?"
Maria: "Eh, nej. Det har jag inte möjlighet att göra!"
Kille: "Vad är det för service?! Ska inte hotellpersonal vara service minded?"
Okej okej okej.. vi SKA vara service minded... Det vet jag ju. Men någonstans måste det väll finnas en gräns!? Och nej, jag bokade inte upp något rum åt honom. Det fick han fixa själv.
P.s. Nu har temperaturen härinne ökat till 29.5 grader. Jag märker att jag blir grinigare ju varmare det blir. Stackars de gäster som kommer ner och är otrevliga idag...
Maria: "Välkommen till Bokenäs du pratar med Maria."
Kille: "Öh, Hej.. Har ni några rum lediga inatt?"
Maria: "Nej, tyvärr så är vi fullbokade hela veckan."
Kille: "Attans.. vi ska köpa sommarstuga i Lysekilsområdet så vi ska upp dit idag och kolla på lite olika alternativ.. Men vi behöver någonstans att sova inatt. Vet du något annat bra hotell i närheten?"
Maria: "Ja... Det finns ju [ett antal olika campingar, vandrarhem och hotell i närheten rabblas upp]"
Kille: "Har du telefonnummret till dem?"
Maria: "Nja, det har jag inte. Men det hittar du säkert på deras hemsidor. Du kan ju googla "hotell i Uddevalla eller lysekilsområdet, annars kan du ringa 118118 och kolla om de har numren"
Kille: "Kan inte du kolla upp numren? Du sitter väll vid en dator?"
Maria: "Ja.. alltså ETT hotell kan jag väll kolla upp åt dig antar jag.."
*massa knapppande på datorn och hittande av hemsidor*
Maria: "okej.. nummret till dem är xxxx-xxxxxx"
Kille: "Vad bra! Du har inte möjlighet att ringa upp dem och boka ett rum åt mig där till ikväll?"
Maria: "Eh, nej. Det har jag inte möjlighet att göra!"
Kille: "Vad är det för service?! Ska inte hotellpersonal vara service minded?"
Okej okej okej.. vi SKA vara service minded... Det vet jag ju. Men någonstans måste det väll finnas en gräns!? Och nej, jag bokade inte upp något rum åt honom. Det fick han fixa själv.
P.s. Nu har temperaturen härinne ökat till 29.5 grader. Jag märker att jag blir grinigare ju varmare det blir. Stackars de gäster som kommer ner och är otrevliga idag...
Kommentarer
Trackback